Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat is pechhulp on demand?

Voor pechhulp on demand hoef je geen abonnement af te sluiten (zoals bij de ANWB) om pechhulp te ontvangen. Je betaalt bij pech eenmalig een bedrag. Via een app of per telefoon kun je dan melden waar je staat. Bijvoorbeeld AllSecur en RoadGuard bieden pechhulp on demand.

Kun je auto pechhulp zonder lidmaatschap krijgen?

Ja dat kan, er zijn verschillende aanbieders die pechhulp zonder lidmaatschap aanbieden, zoals bijvoorbeeld AllSecur of RoadGuard.

Ik sta momenteel met pech en ben geen lid. Wie kan ik bellen voor pechhulp?

Wanneer je met pech staat en hebt bent niet verzekerd van pechhulp dan kun je bijvoorbeeld gebruik maken van de diensten AllSecur of RoadGuard. Beide partijen leveren pechhulp on demand. Het hangt van het soort pech af bij welke je het goedkoopst uit bent. Voor starthulp ben je bijvoorbeeld bij AllSecur € 65 kwijt, bij RoadGuard is dat € 70. Voor een lekke band is dat respectievelijk € 90 en € 100.

Ik heb een oude auto, bij welke pechhulp aanbieder kan ik terecht?

Vrijwel alle aanbieders maken onderscheid als het gaat om de leeftijd van de auto. Een oudere auto brengt namelijk meer risico en dus kosten met zich mee. Toch zijn er in ieder geval 2 partijen waarbij je met je oudere auto (vanaf 12 jaar is het hierbij in de meeste gevallen goedkoper) terecht kunt. Dat zijn de ANWB en blijdatikrij.nl.

Welke pechhulp is het voordeligst voor jonge auto's?

Bij jonge auto’s komt procentueel de minste pech voor. Toch zit pech in een klein hoekje. Wil je je voordelig verzekeren voor pechhulp met een jonge auto dan kun je het best bij Centraal Beheer of Allianz terecht.

Allianz

Hoe kun je Allianz pechhulp opzeggen?

Je kunt Allianz pechhulp opzeggen per telefoon, e-mail, schriftelijk en opzegservice. In eerste instantie heb je een opzegtermijn van een jaar, na het eerste jaar is dat een maand. Lees meer…

Hoe lang duurt het voordat Allianz pechhulp er is?

De gemiddelde aanrijtijd voor Allianz pechhulp is 35 minuten. Per situatie kan dit echter verschillen, de alarmcentrale zal dit melden.

Wat is het telefoonnummer van Allianz pechhulp?

Als je met pech langs de weg staat kun je Allianz pechhulp telefonisch bereiken op: 020 592 9292

Krijg je van Allianz een vervangende auto bij pech?

Ja, je krijgt een vervangende auto te leen bij pech. Allianz biedt zoals zij zeggen ‘All-in hulpverlening’. Je hebt dus geen aanvullende kosten voor een vervangende auto.

Kun je 's nachts bellen naar Allianz voor pechhulp?

Ja, je kunt Allianz 24 uur per dag bereiken als je met pech langs de weg staat op telefoonnummer: 020 592 9292

Krijg je van Allianz pechhulp in je woonplaats?

Je kunt er bij Allianz voor kiezen om service voor pechhulp in je woonplaats af te sluiten. Of je deze krijgt hangt dus van je gekozen dekking af. Houd er rekening mee dat ongeveer 40% van de pechgevallen plaatsvindt in de woonplaats.

Hoe kun je je adres wijzigen bij Allianz pechhulp?

Allianz heeft hiervoor een speciaal wijzigingsformulier, deze vind je hier.

Is Allianz pechhulp persoonsgebonden of kentekengebonden?

Allianz pechhulp is kentekengebonden wat inhoudt dat iedereen die in jouw auto rijdt recht heeft op pechhulp. Anderzijds heb je geen recht op pechhulp als je zelf in andermans auto rijdt.

Hoe duur is Allianz pechhulp?

Hoe duur Allianz pechhulp is hangt af van je gekozen dekking en de leeftijd van je auto of motor. Hieronder zie je een overzicht van alle prijzen.

Leeftijd voertuigNL zonder woonplaatsNL met woonplaatsEU zonder woonplaatsEU met woonplaats
0 – 3 jaar€ 29,95€ 54,95€ 59,95€ 84,95
4 – 7 jaar€ 34,95€ 64,95€ 64,95€ 94,95
8 – 11 jaar€ 44,95€ 79,95€ 74,95€ 109,95
12 – 15 jaar€ 64,95€ 104,95€ 94,95€ 134,95
16 jaar en ouder€ 79,95€ 139,95€ 109,95€ 169,95
Extra module voor de autoAanhanger€ 11,00
Extra module voor de motorVervangende motor€ 27,25

Hoe vaak per jaar krijg je pechhulp van Allianz?

Je hebt bij Allianz tot 7 keer per jaar recht op hulp. In de eigen woonplaats is dat maximaal 5 keer per jaar.

Krijg je korting bij Allianz pechhulp?

Hoe jonger je voertuig is, des te lager de premie die je betaalt bij Allianz. Daarbuiten ontvang je geen korting.

Wat is het goedkoopste pakket bij Allianz pechhulp?

Bij Allianz geldt dat hoe jonger je auto is, des te lager de premie. De meest goedkope dekking is Nederland zonder Woonplaats. Voor een auto van 0 t/m 3 jaar oud is dat € 29,95 per jaar.

Hoe vaak mag je Allianz pechhulp bellen?

Je hebt bij Allianz maximaal 7 keer per jaar recht op pechhulp waarvan 5 keer in de woonplaats. Je kunt Allianz telefonisch bereiken op: 020 592 9292

Hoe werkt Allianz Pechhulp?

Bij pech neem je allereerst contact op met de Allianz alarmcentrale op 020 592 9292. Deze is 24 uur per dag bereikbaar. Hierna stuurt Allianz een hulpdienst naar je toe die het probleem ter plaatse probeert te verhelpen. Als reparatie niet mogelijk is dan brengt de monteur de auto (of motor) naar een garage in de buurt. Als de reparatie te lang duurt (1 dag) dan regelt Allianz een vervangende auto. Het maakt niet uit wie er in de auto rijdt, pechhulp is kentekengebonden.

Wat is het telefoonnummer van Allianz pechhulp vanuit het buitenland?

Je kunt Allianz Pechhulp vanuit het buitenland (bijvoorbeeld België, Duitsland of Frankrijk) bereiken op +31 20 592 9292

Wat kost Allianz pechhulp als je geen lid bent?

Je kunt een Directe Pechhulp Verzekering afsluiten bij Allianz als je met pech staat en geen pechhulp verzekering hebt afgesloten. Hiervoor wordt eenmalig een toeslag berekend. Neem hiervoor contact op met de Allianz alarmcentrale op 020 592 9292

Waar kun je de Allianz pechhulp app downloaden?

Allianz heeft de HelpMe app om onder andere pech te melden en voor inzicht in je polissen. Je kunt de HelpMe app hier downloaden.

Krijg je bij Allianz pechhulp met een camper?

Nee, bij Allianz krijg je geen pechhulp met een camper.

Hoe kun je lid worden van Allianz pechhulp

Je kunt de Allianz pechhulpverzekering afsluiten via de website van Allianz of telefonisch op 020 592 9292

Krijg je met Allianz pechhulp voor je motor?

Ja, je krijgt bij Allianz pechhulp voor je motor. Houd er echter rekening mee dat pechhulp bij Allianz kenteken gebonden is. Als je ook pechhulp voor je auto wilt, zul je daar een aparte verzekering voor moeten afsluiten.

Kun je Allianz pechhulp bellen voor een lekke band?

Ja, dat kan. Sta je met een lekke band en heb je een pechhulp verzekering afgesloten bij Allianz? Bel 020 592 9292

Heeft je partner ook recht op pechhulp bij Allianz pechhulp?

Ja, de pechhulp verzekering bij Allianz is kentekengebonden. Wie er dus ook in jouw auto rijdt, hij/zij is verzekert van pechhulp.

ANWB

Hoe kun je ANWB Wegenwacht opzeggen?

Je kunt de ANWB Wegenwacht opzeggen per telefoon, schriftelijk en opzegservice. De opzegtermijn is een maand als de eerste contractperiode van een jaar is verlopen. Lees meer…

Hoe lang duurt het voordat de ANWB er is?

Hoe lang het kan duren voordat de ANWB er is verschilt per pechgeval. Bij het melden van pech bij de ANWB wordt aangegeven hoe lang het duurt.

Wat is het telefoonnummer van de ANWB Wegenwacht?

Als je pech hebt en deze wilt melden bij de ANWB kun je contact opnemen met de ANWB Alarmcentrale op 088 – 2692 888

Krijg je van de ANWB een vervangende auto bij pech?

De ANWB helpt je in meer dan 90% van de gevallen weer op weg. Mocht dit toch niet lukken dan hangt het van je pakket af of je een vervangende auto (leenauto) krijgt. Bij de Instappakketen is dit bijvoorbeeld niet het geval. Bekijk pakketinformatie op onze pagina van de ANWB.

Kun je 's nachts naar de ANWB bellen voor pechhulp?

Je kunt de ANWB 24 uur per dag bereiken voor pechhulp, dus ook ’s nachts. Je contact in geval van pech opnemen met de ANWB Alarmcentrale op 088 – 2692 888

Krijg je van de ANWB pechhulp in je woonplaats?

In 40% van de gevallen vindt pech plaats in de woonplaats. Of je recht hebt op pechhulp hangt af van je gekozen pakket. Bij de Instappakketten is dit bijvoorbeeld niet het geval. Bekijk pakketinformatie op onze pagina van de ANWB.

Hoe geef je een adreswijziging door aan de ANWB?

Je kunt een adreswijziging online doorgeven aan de ANWB. Wanneer je ingelogd bent kun je bij ‘Mijn algemene gegevens’ je adres wijzigen. Als dit niet lukt kun je contact opnemen met het Leden Service Center op 088-2692222 (ma-vr 8.30 – 18.00 en za 10.00 – 16.00).

Is ANWB Wegenwacht persoonsgebonden of voertuiggebonden?

ANWB Wegenwacht is persoonsgebonden wat betekent dat jij als persoon recht hebt op pechhulp in elke auto waarin je rijdt.

Hoe duur is de ANWB Wegenwacht?

Hoe duur de ANWB Wegenwacht is hangt af van het pakket dat je kiest en hoe oud je bent. Het Instappakket voor Nederland begint bij € 57,- per jaar, tenzij je 24 jaar of jonger bent, dan kost deze € 33,- per jaar. Het meest complete pakket voor Europa kost € 201,- per jaar (24 jaar of jonger dan € 106,50). Bekijk hier de prijzen voor alle pakketten van de ANWB.

Hoe vaak per jaar krijg je pechhulp van ANWB Wegenwacht?

Je hebt in Nederland 7 keer per (contract)jaar recht op sleutelhulp. De eerste 4 keer betaal je hier niets voor (behalve je lidmaatschap), vanaf de 5e keer zijn hier kosten aan verbonden:

  • 5e keer: € 50,-
  • 6e keer: € 75,-
  • 7e keer: € 100,-
  • Vanaf de 8e hulpverlening kan de ANWB alsnog besluiten sleutelhulp te bieden; je betaalt hiervoor per keer € 150.-.

Krijg je korting bij de ANWB?

Als je 24 jaar of jonger bent krijg je tot 50% korting op de Wegenwacht van de ANWB. Bijvoorbeeld Pechhulp Nederland Standaard kost dan geen € 96 per jaar maar € 48. Soms zijn er ook kortingsacties waarbij je bijvoorbeeld tot het einde van het jaar niets betaald of € 10 korting krijgt. Kijk of er korting is op de pagina van de ANWB.

Wat is het goedkoopste pakket van de ANWB Wegenwacht?

Pechhulp Nederland Instap is met een prijs van € 57 per jaar (€ 33 als je 24 jaar of jonger bent) het goedkoopste pakket van de ANWB Wegenwacht.

Hoe vaak mag je de ANWB Wegenwacht bellen?

Je kunt de ANWB Wegenwacht net zo vaak bellen als je wilt voor advies. Pechhulp krijg je echter maximaal 7 keer per jaar, waarvan 4 keer zonder extra kosten. Vanaf de vijfde keer zijn hier wel kosten aan verbonden.

Hoe werkt de ANWB Wegenwacht?

Allereerst dien je een lidmaatschap bij de ANWB Wegenwacht te hebben afgesloten. 2 Werkdagen na het afsluiten van Wegenwacht Service en betaling van de premie heb je recht op volledige pechhulp. Wanneer je met pech staat neem je telefonisch contact op met de ANWB Alarmcentrale op 088 269 28 88. Degene aan de lijn meldt hoe lang het ongeveer duurt voor de ANWB bij je is. Pech wordt in 90% van de gevallen ter plekke verholpen. Mocht dit niet lukken dan probeert de ANWB het probleem op te lossen in 1 van de eigen garages. Lukt dit ook niet, bijvoorbeeld bij een defecte versnellingsbak, dan wordt je voertuig naar huis of een garage gesleept. Als je een pakket hebt met vervangende auto dan kun je daar eventueel gebruik van maken.

Wat is het telefoonnummer van de ANWB Wegenwacht vanuit het buitenland?

Vanuit het buitenland (bijvoorbeeld Duitsland, België of Frankrijk) kun je de ANWB Wegenwacht bereiken op telefoonnummer: 00 31 70 314 14 14

Wat kost ANWB Wegenwacht als je geen lid bent?

Als je geen lid bent en wilt toch pechhulp van de ANWB dan kost dit eenmalig € 170 + een abonnement van € 96.

Waar kun je de Wegenwacht app downloaden?

Je kunt de ANWB Wegenwacht app hier downloaden

Wat is de Wegenwacht Accuservice?

De ANWB Wegenwacht probeert accuproblemen altijd op te lossen. De servicemonteur heeft ook verschillende accu’s bij zich die direct kunnen worden ingebouwd en waarop je 3 jaar garantie krijgt.

Krijg je bij de Wegenwacht pechhulp met een camper?

In Nederland is bij de ANWB Wegenwacht pechhulp voor campers standaard inbegrepen. Wanneer je naar het buitenland gaat (Europa) dan die je dekking voor Europa af te sluiten en geldt er een toeslag van € 22 voor campers.

Hoe kun je lid worden van de ANWB Wegenwacht?

Je kunt lid worden van de ANWB Wegenwacht door je aan te melden op de website van de ANWB. Je kunt ook telefonisch lid worden via telefoonnummer 088 269 2222. Na aanmelding en ontvangen van de premie heb je na 2 werkdagen recht op volledige pechhulp.

Krijg je met de ANWB Wegenwacht pechhulp voor je motor?

Ja, zowel voor Nederland als Europa biedt de ANWB standaard pechhulp voor je motor. Dus of je nu een Harley Davidson rijdt of een Honda, je kunt rekenen op pechhulp.

Kun je de ANWB Wegenwacht bellen voor een lekke band?

Ja, een lekke band valt onder pechhulp. De Wegenwacht kan desgewenst je reservewiel plaatsen. Steeds meer auto’s hebben tegenwoordig echter geen reservewiel meer. Hiervoor heeft de ANWB een universeel reservewiel, die op vrijwel iedere auto te monteren is. Je kunt dan in ieder geval naar huis/garage rijden. Het reservewiel van de ANWB doe je dan in de meegeleverde zak en lever je (gratis) in bij het postkantoor.

Kun je de ANWB Wegenwacht bellen voor het vervangen van een lamp?

Nee, de Wegenwacht komt niet naar je toe als je een lamp (of ander onderdeel) wilt laten vervangen. Bezoek in dat geval je garage.

Helpt de ANWB Wegenwacht je met je fiets?

Voor pechhulp met je Fiets kun je bij de ANWB de ANWB Fietspas afnemen. Je krijgt hiermee ter plekke hulp in heel Nederland en België. Je hebt daarnaast ook verschillende andere voordelen zoals een Gratis ANWB-knooppuntenkaart en Korting bij de ANWB Gastvrij Plus punten. Lees meer…

Heeft je partner ook recht op pechhulp bij de ANWB?

Bij de ANWB Wegenwacht is pechhulp persoonsgebonden. Dit houdt in dat jij als persoon recht hebt op pechhulp en dus niet je partner. Als je wilt dat je partner ook recht heeft op pechhulp in de (gezamenlijke) auto dan kun je een Partnerpas aanvragen voor € 5. Als je partner ook in andere auto’s rijdt dan kan hij/zij beter Wegenwacht met Partnervoordeel afsluiten.

Heeft degene aan wie je je auto uitleent ook recht op pechhulp bij de ANWB?

Nee, ANWB Wegenwacht is persoonsgebonden. Jij als persoon hebt dus recht op pechhulp in jouw auto, niet iemand anders.

Biedt de ANWB Wegenwacht ook pechhulp voor scooters?

Voor scooters heeft de ANWB de Wegenwacht Bromfiets Service met pechhulp voor je (elektrische) scooter, brom- of snorfiets. Deze kost € 40 per jaar exclusief het ANWB-lidmaatschap (15,-).

blijdatikrij.nl

Hoe kun je blijdatikrij opzeggen?

Je kunt Blijdatikrij.nl opzeggen via e-mail, per opzegbrief of opzegservice. Je hebt een opzegtermijn van 2 maanden na het eerste contractjaar. Opzeggingen voor het komende contractjaar dienen voor 1 december binnen te zijn. Lees meer…

Wat is het telefoonnummer van blijdatikrij.nl

Als je met pech staat en lid bent van blijdatikrij.nl, bel dan met telefoonnummer 088 – 112 11 11

Hoe lang duurt het voordat pechhulp van blijdatikrij.nl er is?

Blijdatikrij.nl doet hierover geen uitspraak.

Krijg je van blijdatikrij.nl een vervangende auto bij pech?

Nee, blijdatikrij.nl is van mening dat een vervangende auto niet nodig is.

Kun je blijdatikrij.nl 's nachts bellen voor pechhulp?

Ja, je kunt blijdatikrij.nl 24 uur per dag bereiken, 7 dagen per week. Dus ook ’s nachts. Als je met pech staat en lid bent van blijdatikrij.nl, bel dan met telefoonnummer 088 – 112 11 11

Hoe kan ik mijn adres wijzigen bij blijdatikrij.nl?

Een adreswijziging kun je bij blijdatikrij.nl via het contactformulier doorgeven.

Is blijdatikrij.nl persoonsgebonden of kentekengebonden?

Voor Nederland is blijdatikrij.nl persoonsgebonden. Je krijgt een pechpas voor het hele gezin die geldig is voor alle voertuigen. Wel dien je de voertuigen op kenteken van tevoren aan te melden. Voor Europa geldt maximaal 1 kenteken en kan 1 keer per jaar worden gewijzigd.

Hoe duur is blijdatikrij.nl?

Je betaalt bij blijdatikrij.nl een lidmaatschap voor € 29,95 per jaar + € 60 per pechgeval (alleen in Nederland). Het lidmaatschap is geldig voor het hele gezin en je kunt alle voertuigen aanmelden voor hetzelfde bedrag. Pechhulp is inclusief woonplaatsservice. Voor Europadekking betaal je € 89,95 en zijn de pechhulpkosten volledig verzekerd. Je betaalt dan dus niet per pechgeval.

Hoe vaak per jaar krijg je pechhulp van blijdatikrij.nl?

Je hebt een onbeperkt aantal keer recht op pechhulp bij blijdatikrij.nl. Wel betaal je € 60 per pechgeval.

Wat is het telefoonnummer van blijdatikrij.nl pechhulp vanuit het buitenland?

Je kunt blijdatikrij.nl vanuit het buitenland (bijvoorbeeld België, Duitsland of Frankrijk) bereiken op telefoonnummer: +31 88-112 11 21

Centraal Beheer

Hoe kun je Centraal Beheer pechhulp opzeggen?

Je kunt Centraal Beheer pechhulp opzeggen per chat, telefonisch en via de opzegservice. Centraal Beheer hanteer geen opzegtermijn en is derhalve dagelijks opzegbaar. Lees meer…

Route Mobiel

Hoe kun je Route Mobiel opzeggen?

Je kunt Route Mobiel opzeggen per telefoon, schriftelijk en opzegservice. Na de eerste 12 maanden kun je dagelijks opzeggen. Lees meer…

SOS Pechhulp

Hoe kun je SOS Pechhulp opzeggen?

Je kunt SOS Pechhulp opzeggen per telefoon, contactformulier, schriftelijk of per opzegservice. Je hebt een jaar opzegtermijn en je dient minimaal twee maanden voor het aflopen van het contract op te zeggen. Lees meer…